Ziekmeldingen

Als uw kind ziek is en niet naar school kan komen, bent u altijd verplicht uw kind officieel ziek te melden. Bij voorkeur doet u dit door vóór schooltijd dit te melden via Social Schools. U kunt ook telefonisch contact opnemen met De Viersprong via telefoonnummer 071-5221127.

Last van overgeven en diarree

Wij vertrouwen erop dat u zelf een goede inschatting kunt maken. Voor kinderen die moeten overgeven of last van diarree hebben, is het beter niet naar school te komen.

Besmettelijk

Als uw kind een besmettelijke ziekte heeft, moet u dat zo snel mogelijk doorgeven aan de groepsleerkracht. Het is dan wellicht mogelijk dat er actie moet worden ondernomen, bijvoorbeeld als er sprake is van twee of meer gevallen van dezelfde besmetting in dezelfde groep.

Voorbeelden van een besmettelijke ziekte zijn buiktyfus, dysenterie, hepatitis A (geelzucht), krentenbaard, mazelen, polio, rode hond, TBC en diverse huidaandoeningen ("vlekjesziekten").

Als u kind hier last van heeft, zullen we met u bespreken of uw kind naar school kan komen en welke maatregelen er verder getroffen moeten worden. Soms moeten wij ook andere ouders en/of de GGD inlichten of zullen er maatregelen getroffen moeten worden op het gebied van hygiëne.